Dag 34: Smoothie met aardbeien en kiwi, vegan wentelteefjes en risotto pesto met gevulde courgette

Vandaag begonnen met een smoothie als vitamine C bommetje, 1 vitaminepil en een glaasje sojamelk met extra toegevoegde vitamine B2, B12 en calcium. Daarna wat volkorenbrood gegeten. Om mezelf even gerust te stellen en hopelijk mijn tandvlees een plezier te doen.

IMG_0108

Ontbijt: Smoothie van aarbeien, kiwi, mineola, wortelrasp en een scheutje appelsap

Beoordeling: Prima, maar mijn wortelrasp was van de dag van tevoren, dus het smaakte niet zo vers als het kunnen smaken denk ik. Suikervrij, lactosevrij, glutenvrij, vegetarisch, veganistisch. 

IMG_0109

Lunch: Vegan wentelteefjes

Ingrediënten voor 3 boterhammen150ml kokosmelk (of andere plantaardige melk), eetlepel meel (eetlepel haver in de blender creeerd ook een soort meel), ong tl kaneel, drupje vanille extract, heel klein snufje zout, el agavesiroop
Bereidingstijd: 15mn
Bereidingswijze: Alle ingrediënten mengen in een kom, boterhammen er even in leggen en doorweken en dan in een pan met wat (kokos)olie bakken zoals je hem lekker vindt. Lang op één kant laten liggen en dan omdraaien zorgt voor knapperige wentelteefjes, met vaak omdraaien blijven ze zachter. Evt. serveren met wat jam, kokosrasp, extra agavesiroop, kaneel en fruit.
Kosten pp ongeveer: 1,50eu
Allergenen: –

Beoordeling: Heel lekker! Ik heb wentelteefjes altijd geweldig gevonden. Ik dacht dat wentelteefjes maken niet kon zonder ei, maar dat kan prima! Nog steeds heel lekker zacht. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat een ei erbij ook wel erg lekker is. Suikervrij, lactosevrij, vegetarisch, veganistisch. 

IMG_0117

Avondeten: Risotto pesto met gevulde courgette

Ingrediënten:
Risotto (1 portie): 50g risottorijst, 240ml bouillon (of kokend water met kruidenzout), 1 rode ui, teentje knoflook, 1el groene pesto, linzen, 2 bosuitjes, pijnboompitjes, Jonnie Boer Baharat kruiden
Gevulde courgette: Courgette, zongr. tomaatjes, Italiaanse kruiden, salsasaus, tomaat, peper
Bereidingstijd:
Risotto: 40mn
Gevulde courgette: 25mn, waarvan 20min oventijd
Bereidingswijze:
Risotto: In een grote pan de fijngesneden rode ui, bosui en teentje knoflook in een beetje olie paar minuten fruiten, dan risottorijst door het mengsel roeren, dan met scheutjes de bouillon toevoegen en blijven roeren tot al de bouillon is opgenomen. Als laatste lepel groene pesto door de risotto roeren. Ondertussen in een apart pannetje linzen koken (gedroogde linzen) of opwarmen (blik linzen). Als warm/gaar, dan 1el Baharat kruiden erdoor roeren. Naar behoefte serveren met klein gesneden bosuitje, licht gebakken pijnboompitjes, de linzen en de gevulde courgette.
Gevulde courgette: Courgette in de lengte door midden snijden, vullen met de kruiden, zongedr. tomaatjes, salsasaus, tomaat en peper en als laatste wat olie uit het potje met de zongdr. tomaatjes over de courgette druppelen. Afbakken in 20min op 180 graden.
Kosten ongeveer: 4,00
Allergenen: noten

Beoordeling: Heel erg lekker, ben dol op risotto en de toevoeging van pesto en linzen was een goed idee. Ook de gevulde courgettes waren heerlijk. Suikervrij, lactosevrij, glutenvrij, vegetarisch, veganistisch. 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s