Dag 23: Zachte grapefruit/mango smoothie, groene soep, pasta met geitenkaas en courgette, Griekse yoghurt met honing

Prima dagje ook weer vandaag. Ik merk wel dat het niet zo denderend gaat met mijn voornemen minder zogenaamde “staple foods” zoals witte rijst, gekookte aardappels en chips enzo te eten. Ik wil voor dit blog zoveel mogelijk lekkere recepten, omdat ik denk dat een suikervrij dieet dan makkelijker vol te houden is. Maar die lekkere recepten bevatten voor mij heel vaak zoete aardappel en witte rijst.. Ik zal op zoek gaan naar meer lekkere recepten met dingen als kikkererwten, linzen en granen.

IMG_5591

Ontbijt: Smoothie met grapefruit, mango, rode druiven en eetlepel Griekse yoghurt

Beoordeling: Lekker zacht, licht en romig van smaak. Ik ben altijd een beetje bang voor smoothies met grapefruit omdat die vaak te zuur worden voor mijn smaak, maar deze was waarschijnlijk door de yoghurt en de wat zoetere fruitsoorten heel mild. Suikervrij, glutenvrij, vegetarisch.

IMG_5592

Lunch: Groen soepje

Ingrediënten: 2 bosuitjes, beetje broccoli, 1 prei, 1 rode ui, 1 teentje knoflook, paar lepels Griekse yoghurt, kruiden
Bereidingstijd: 10mn
Bereidingswijze: Groenten in stukjes snijden, koken in laagje water. Apart de rode ui en knoflook in kleine stukjes even bakken, later bij de groenten in de grote pan doen. Alles pureren. Dan naar smaak Griekse yoghurt en kruiden toevoegen. Ik heb de volgende kruiden toegevoegd: Jonnie Boer Shichimi Togarashi, peterselie, komijn, kurkuma en laos.
Kosten pp ongeveer: 2,00eu
Allergenen: lactose

Beoordeling: Ik hou van experimenteren, wat dingen bij elkaar gooien en hopen dat het wat wordt. Dit was ook een experimentje, ik ben niet mega enthousiast. Het smaakt wel ok, behoorlijk pittig (voorzichtig met de Shichimi dus) en een klein beetje gek van smaak. Suikervrij, glutenvrij, vegetarisch.

IMG_5595

Avondeten: Pasta met geitenkaas en groenten

Ingrediënten: pasta (van mais is glutenvrij, ik was mijn eigen pasta vergeten dus heb helaas pasta met gluten gegeten), cherrytomaatjes, courgette, geitenkaas, walnoten, broccoli, rode pesto
Bereidingstijd: 15mn
Bereidingswijze: Groenten in stukjes snijden, bakken. Pasta koken. Walnoten even in de pan licht aanbakken. Alles bij elkaar. Kruiden naar smaak. Pesto en geitenkaas naar smaak.
Kosten pp ongeveer: 2,00eu
Allergenen: lactose

Beoordeling: Lekker, simpel pastagerecht. Makkelijk en licht, bijvoorbeeld als je daarna gaat sporten.

Toetje: Griekse yoghurt met honing, walnoten gekarameliseerd in honing is ook lekker erbij

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s