Dag 7 geen suiker

Yess de hoofdpijn is weg. Waarschijnlijk toch een beetje afkickverschijnselen. Voel me nu weer top. Wat ik alleen wel merk is dat ik het sneller koud heb als ik te weinig heb gegeten.

Ontbijt: Smoothie van banaan, ananas en mineola.  

Beoordeling: Lekkerste combi van fruit tot nu toe!! Suikervrij, glutenvrij, lactosevrij, vegetarisch, veganistisch. 

IMG_5366.JPG

Lunch: Tortilla omelet

Ingrediënten: 4 eieren, 1/4 of half zakje voorgekookte aardappelschijfjes, paar stronkjes broccoli, stukjes rode paprika, paar plakjes courgette, tomaat in blokjes, 1 ui, half bakjes crème fraîche, Jonnie Boer Picadillo kruiden, zout, peper.
Bereidingstijd: 30min, waarvan 10min bereiding en 20min op zacht vuur garen in de pan
Bereidingswijze: alle groentes in stukjes, in pan bakken, ui als eerst. Dan de eieren mengen met de creme fraiche, zout, peper en ongeveer een eetlepel Picadillo kruiden. Mengsel over de groenten in de pan gieten en op zacht vuur bakken tot het gaar is, eventueel nog een keertje omdraaien na 10/15min.
Kosten ongeveer: 2,50eu
Allergenen: lactose

Beoordeling: Lekkere gevulde tortilla omelet voor een stevige lunch, naar smaak evt. sambal of tabasco toevoegen. Glutenvrij, suikervrij, vegetarisch. 

IMG_5367.JPG

Avondeten: Kruidige curry met kip, kokosolie, broccoli en ananas

Ingrediënten: Verse ananas, kokosolie, 1 kipfilet, cashewnoten, zilvervliesrijst, sambal, crème fraîche, Jonnie Boer Curry Madras kruiden
Bereidingstijd: 15mn
Bereidingswijze: rijst en broccoli koken, kip bakken, als kip gaar is crème fraîche, ananas, ongeveer twee eetlepels kokosolie en Curry Madras kruiden toevoegen en tot sausje roeren. Als broccoli en rijst gaar zijn, die ook daar de saus mengen of apart serveren. Bord garneren met cashewnoten en een beetje sambal er doorheen mengen.
Kosten ongeveer: 3,50eu
Allergenen: noten, lactose

Beoordeling: Dit is de verbeterde versie van de kip Hawaï die ik gister heb gemaakt, met meer smaak vooral door de kokosolie. Broccoli was ook een welkome toevoeging. Suikervrij, glutenvrij.

IMG_5370

Kopje thee met zelfgebakken havermout koekjes en extra jam

Ingrediëntenzie ingrediëntenlijst in dit recept, ik heb havermout gebruikt, chiazaad in plaats van lijnzaad en ik heb naast noten en rozijnen nog gojibessen toegevoegd.
Bereidingstijd: 45mn, dit kan sneller als je een keukenmachine hebt maar die heb ik niet en dan duurt dadels in mini stukjes snijden vrij lang, evenals wortel raspen
Bereidingswijzezie recept, ik heb een aantal lepels water toegevoegd om alles aan elkaar te laten kleven en ik heb alle ingrediënten in een kom gemengd, geen keukenmachine aan te pas gekomen, ging ook prima. Wat ze bedoelt met cups legt ze elders uit, ik heb een willekeurig klein bakje gebruikt, dat gevuld met een ingrediënt en toen dat bakje bestempeld als “cup”. Dus als ik dan de helft van de “cup” nodig had, vulde ik het bakje met een ander ingrediënt tot de helft.
Kosten ongeveer: 3,50eu
Allergenen: noten

Beoordeling: Heel gezond tussendoortje, fijn om te hebben liggen of om mee te nemen om iets gezonds voor tussendoor te kunnen pakken want in supermarkten en AH to go’s is er weinig suikervrij wat als goed tussendoortje kan dienen. De koekjes zijn wel een beetje droog, dus wat extra aardbeienchiazaadjam (zie recept dag 4) erop doen is wel erg lekker! Glutenvrij, suikervrij, lactosevrij, vegetarisch, veganistisch. 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s